Статут Вищебулатецького ЗДО "Вербиченька"

Додайте текст тут...

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Вищебулатецький заклад дошкільної освіти «Вербиченька» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі по тексту – заклад освіти) є закладом освіти, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

1.2. Вищебулатецький заклад дошкільної освіти «Вербиченька» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області є правонаступником прав і обов'язків Вищебулатецького дошкільного навчального закладу (дитячого садка) «Вербиченька» Засульської сільської ради Полтавської області.

1.3. Засновником закладу освіти є Лубенська міська рада Лубенського району Полтавської області (далі – міська рада), уповноваженим органом – Управління освіти виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Управління освіти).

1.4. Місцезнаходження закладу освіти: 37544, Україна, Полтавська область, Лубенський район, с. Вищий Булатець, вул. Халявицького, буд. 10 А.

1.5. Найменування закладу освіти: Вищебулатецький заклад дошкільної освіти «Вербиченька» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області.

Скорочене найменування закладу освіти: Вищебулатецький ЗДО «Вербиченька».

1.6. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, Постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 року №530 «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад», рішеннями міської ради, її виконавчого комітету, наказами Управління освіти, іншими нормативно-правовими актами, цим статутом.

1.7. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер, бланки з власними реквізитами, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.

1.8. Заклад освіти перебуває у комунальній власності Лубенської територіальної громади, є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку.

1.9. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

1.10. Діяльність закладу освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.11. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про дошкільний навчальний заклад та цим Статутом.

1.12. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом
України "Про дошкільну освіту";

- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог щодо її змісту, рівня і обсягу на основі вимог Базового Компонента дошкільної освіти;

- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.13.Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

2.1. Заклад розрахований на 44 місце.

2.2 Група комплектується за віковими ознаками (різновікові).

2.3. У закладі освіти функціонує 2 групи загального розвитку.

2.4. Заклад освіти має групи з денним 9-годинним режимом перебування дітей. До групи з денним 9-годинним режимом перебуванням зараховуються діти віком від 3 років до 6 (7) років.

2.5. Наповнюваність груп дітьми становить до 20 осіб.

2.6. Прийом дітей до закладу освіти здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх заміняють, медичної довідки про стан здоров'я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини.

2.7. За дитиною зберігається місце у закладі освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх заміняють, а також у літній період (75 днів).

2.8. Відрахування дітей закладу освіти може здійснюватись:

  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
  • на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі цього типу;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх заміняють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців.

2.9. Термін письмового повідомлення батьків або осіб, які їх заміняють про відрахування дитини із закладу освіти складає 10 днів.

2.10. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування нових груп здійснюється з 1 вересня поточного року (лист МОНМС України № 1\9-552 від 21.07.2011).

ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

3.1. Заклад освіти працює за п'ятиденним робочим тижнем, протягом 9 годин.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові тощо.

3.2. Щоденний графік роботи закладу освіти:

з 7.30 год. до 16.30 год.

3.3. Щоденний графік роботи груп закладу освіти:

з 7.30 год. до 16.30 год.

ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

4.1. Навчальний рік закладі освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.

З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у закладі освіти проводиться оздоровлення дітей.

4.2. Навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

4.3. План роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується його керівником.

4.4. У закладі освіти мовою навчання і виховання дітей є українська мова.

4.5. Освітній процес у закладі здійснюється відповідно до освітніх програм, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.6. Заклад освіти організовує освітній процес за такими приорітетними напрямками: формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини; виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля; утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини; розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

4.7. Заклад освіти за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, може надавати додаткові освітні послуги, передбачені постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» від 27.08.2010 року №796 у межах граничного допустимого навантаження дитини. Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини із закладу освіти.

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

5.1.Заклад освіти самостійно визначає потребу в матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних засадах, забезпечує збалансоване
харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із
дотриманням натурального набору продуктів, визначених Міністерством охорони здоров¢я України спільно з Міністерством освіти і науки України
за погодженням з Міністерством фінансів України.

Порядок забезпечення продуктами харчування здійснюється згідно з укладеними договорами з фізичними або юридичними особами з дотриманням санітарно-гігієнічних правил і норм.

Харчування дітей в закладі проводиться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 р. №298/227. Для здійснення раціонального харчування дітей заклад має право додатково проводити такі види діяльності: заготівлю і переробку продуктів харчування.

5.2. У дошкільному закладі встановлено 3-х разове харчування.

5.3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичного працівника та керівника закладу освіти.

5.4. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернат них навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №667 від 21.11.2002 року, батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у комунальному закладі дошкільної освіти в розмірах, визначених органами виконавчої влади або місцевого самоврядування.

Розмір плати за поданням закладу освіти встановлюють виконавчі органи місцевого самоврядування один раз на рік з урахуванням матеріального стану сім¢ї та режиму роботи закладу.

Розмір оплати зменшується на 50 відсотків для батьків, у сім'ях яких троє і більше дітей. При зменшенні на 50% батьківської плати за харчування дітей у закладі дошкільної освіти нарівні з рідними дітьми враховуються падчерки та пасинки, які проживають у цій сім¢ї, якщо вони не були враховані в сім¢ї іншого з батьків, а також діти, на яких оформлена опіка у зв¢язку зі смертю батьків, позбавленням їх батьківських прав, засудженням до позбавлення волі, включаючи час перебування під слідством або направленням на примусове лікування,тощо.

Від оплати за харчування дітей звільняються батьки або особи, які їх замінюють, у сім'ях, у яких сукупний дохід на кожного члена за попередній квартал з урахуванням індексу зростання цін не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку установлюється законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах.

5.5. Плата з батьків не справляється за харчування у спеціальних групах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в інших випадках, передбачених законодавством України (діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають під опікою і виховуються в сім'ях, батьки і діти, потерпілі від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, діти працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов'язків, тощо).

VІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

6.1. Медичне обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти здійснюється на безоплатній основі медичним працівником, який входить до штату закладу та працівниками амбулаторії загальної практики сімейної медицини.

6.2. До основних обов'язків медичних працівників закладу дошкільної освіти належать:

  • моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
  • організація і проведення медичних оглядів, у тому числі поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
  • здійснення контролю за організацію та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;
  • медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
  • проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

6.3.Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні
умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

VІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

7.1.Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є: діти дошкільного віку, директор, вихователь-методист, вихователі, медичні працівники, помічники вихователів, батьки або особи, що їх замінюють, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.

7.2.Для працівників закладу освіти за успіхи у роботі встановлюються такі форми матеріального і морального заохочення: відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України, грошові премії, подяки, грамоти.

7.3.Права дитини у закладі освіти:

7.3.1.Безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

7.3.2.Захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

7.3.3.Захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;

7.3.4.Здоровий спосіб життя;

7.3.5. Безоплатну дошкільну освіту;

7.3.6.Безоплатне медичне обслуговування;

7.3.7.Діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладу дошкільної освіти.

7.4.Права батьків або осіб, які їх замінюють:

7.4.1.Обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

7.4.2.Звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

7.4.3.Брати участь у покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;

7.4.4.Відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;

7.4.5.Захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах у суді;

7.4.6.Вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

7.4.7.Бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов'язки асистента дитини.

7.5.Батьки або особи, що їх замінюють, зобов'язані:

7.5.1.Своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі дошкільної освіти до 20 числа кожного місяця у встановленому порядку.

7.5.2.Своєчасно повідомляти заклад дошкільної освіти про відсутність або хворобу дитини;

7.5.3.Слідкувати за станом здоров'я дитини;

7.5.4.Довіряти забирати дітей із закладу рідним, які досягли 16-річного віку;

7.5.5.Постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

7.5.6.Виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до довкілля;

7.5.7.Виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин, до народних традицій і звичаїв;

7.5.8.Поважати гідність дитини;

7.5.9.Забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

7.5.10.Інші права, що не суперечать законодавству України.

.67.На посаду педагогічного працівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю, а саме: освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста /до введення в дію Закону України "Про освіту" - вищу або середню спеціальну освіту/, а також стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

7.7.Кількісний склад педагогічних працівників визначається штатним розписом закладу.

Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить:

  • вихователя групи загального типу - 30 годин;
  • вихователя групи компенсуючого типу, інклюзивної групи - 25 годин;
  • асистента вихователя інклюзивної групи – 36 годин;
  • соціального педагога - 40 годин;
  • практичного психолога - 40 годин;
  • практичного психолога дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами - 20 годин;
  • музичного керівника - 24 години;
  • інструктора з фізкультури - 30 годин;
  • вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда - 20 годин;
  • вихователя-методиста - 36 годин на тиждень, що відповідає тарифній ставці.

7.8.Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладу дошкільної освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

7.9.Трудові відносити регулюються законодавством України про працю, законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими нормативно-правовими, актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку.

7.10.Педагогічні працівники мають право:

7.10.1.На вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;

7.10.2.Брати участь у роботі органів самоврядування закладу;

7.10.3.На підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;

7.10.4.Проводити у встановленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

7.10.5.Вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;

7.10.6.На соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

7.10.7.Об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

7.10.8.На захист професійної честі та власної гідності;

7.10.9.Безпечні і нешкідливі умови праці;

7.10.10.На відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

7.10.11.На захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю;

7.10.12.На доступ до інформаційних ресурсів

7.10.13.інші права, що не суперечать законодавству України.

·Педагогічні працівники зобов'язані:

7.11.1.виконувати статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;


7.7.Кількісний склад педагогічних працівників визначається штатним розписом закладу.

Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить:

  • вихователя групи загального типу - 30 годин;
  • вихователя групи компенсуючого типу, інклюзивної групи - 25 годин;
  • асистента вихователя інклюзивної групи – 36 годин;
  • соціального педагога - 40 годин;
  • практичного психолога - 40 годин;
  • практичного психолога дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами - 20 годин;
  • музичного керівника - 24 години;
  • інструктора з фізкультури - 30 годин;
  • вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда - 20 годин;
  • вихователя-методиста - 36 годин на тиждень, що відповідає тарифній ставці.

7.8.Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладу дошкільної освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

7.9.Трудові відносити регулюються законодавством України про працю, законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими нормативно-правовими, актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку.

7.10.Педагогічні працівники мають право:

7.10.1.На вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;

7.10.2.Брати участь у роботі органів самоврядування закладу;

7.10.3.На підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;

7.10.4.Проводити у встановленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

7.10.5.Вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;

7.10.6.На соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

7.10.7.Об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

7.10.8.На захист професійної честі та власної гідності;

7.10.9.Безпечні і нешкідливі умови праці;

7.10.10.На відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

7.10.11.На захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю;

7.10.12.На доступ до інформаційних ресурсів

7.10.13.інші права, що не суперечать законодавству України.

·Педагогічні працівники зобов'язані:

7.11.1.виконувати статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

7.11.2.дотримуватися педагогічної етики норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;

7.11.3.забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

7.11.4.брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних з підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

7.11.5.виконувати законні накази та розпорядження керівництва;

7.11.6.інші обов'язки, що не суперечать законодавству України.

7.12.Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу дошкільної освіти директором.

7.13.Працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.

7.14.Працівники закладу освіти у відповідності до статті 26 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" проходять періодичні безплатні медичні огляди два рази на рік.

7.15.Педагогічні працівники дошкільного навчального закладу підлягають атестації, яка здійснюється, як правило, один раз на 5 років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

7.16.Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку дошкільного навчального закладу, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

VІІІ.УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

8.1.Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, який призначається й звільняється з посади Управлінням освіти відповідно до чинного законодавства України.

Директор закладу освіти:

  • відповідає за реалізацію положень дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу освіти;
  • діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
  • приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу освіти;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
  • розробляє штатний розпис, який погоджує з Управлінням освіти;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про навчальну-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти на загальних зборах колективу та батьків або осіб, що їх замінюють.

8.2. .Постійно діючим колегіальним органом у закладі освіти є педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: керівник і його заступники, педагогічні працівники, а також можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, батьки або особи, що їх замінюють.

Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.

8.3. Педагогічна рада закладу:

- схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програми розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти;

  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров'я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім'єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб закладу дошкільної освіти. Кількість засідань педагогічної ради становить 4 на рік.

8.4. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, що їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників дошкільного навчального закладу не менше 50%, батьків не менше 15%. Термін їх повноважень становить 1 рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

  • обирають раду дошкільного навчального закладу, її членів і голову, встановлюють термін її повноважень;
  • заслуховують звіт керівника закладу, голови ради закладу з питань статутної діяльності закладу дошкільної освіти, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу;
  • затверджують основні напрямки вдосконалення роботи і розвитку закладу дошкільної освіти.

8.5. У період між загальним зборами діє рада закладу дошкільної освіти. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради закладу дошкільної освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу, батьки, засновники, спонсори та інші). Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

8.6. У закладі дошкільної освіти при потребі створюється піклувальна рада - орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу.

Піклувальна рада створюється за рішенням загальних зборів або ради закладу дошкільної освіти. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у закладі дошкільної освіти;
  • сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу;
  • сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу;
  • сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників освітнього процесу;
  • організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників закладу;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
  • всебічне зміцнення зв'язків між родинами дітей та закладом дошкільної освіти;
  • сприяння соціально-правовому захисту учасників освітього процесу.

8.8. Засновник закладу дошкільної освіти:

- затверджує установчі документи закладу , їх нову редакцію та зміни до них;

- створює умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

- забезпечує доступність будівель, споруд і приміщень закладу дошкільної освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами;

- дійснює контроль щодо проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладу дошкільної освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування;

- здійснює інші повноваження відповідно до норм чинного законодавства.

· МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

9.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає:

  • будівлі, споруди, транспортні засоби, комунікації, інвентар, обладнання, земельну ділянку та інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

9.2. Заклад освіти не має права здійснювати будь – які правочини з майном, що належить йому на праві оперативного управління, без згоди засновника.

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

10.1.Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі кошторису який складається і затверджується відповідно до чинного законодавства. Джерелами фінансування закладу є кошти:

  • засновника (засновників);
  • державного та місцевого бюджетів;
  • кошти, одержані від громадян за надання платних послуг у галузі освіти;
  • дотації органів державної виконавчої влади та місцевого регіонального самоврядування;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні грошові внески і спонсорська допомога підприємств, організацій та окремих громадян.

10.2. Доходи закладу освіти, що утримується за рахунок бюджету, зараховуються до складу кошторисів (на спеціальний рахунок ) на його утримання як неприбуткової організації і використовуються виключно на фінансування видатків такого кошторису (включаючи фінансування господарської діяльності згідно із статутом), розрахованого та затвердженого у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Як неприбуткова організація заклад освіти:

- не має права розподіляти отримані доходи ( прибутки ) або їх частину серед засновників ( учасників ), працівників ( крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску );

- доходи ( прибутки ) використовувати виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети ( цілей, завдань ) та напрямів діяльності.

10.3. У разі, коли за наслідками звітного (податкового) року доходи кошторису на утримання закладу освіти перевищують суму визначених кошторисом витрат, сума перевищення враховується у складі кошторису наступного року.

  • . Заклад освіти за погодженням із засновником має право:
  • придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
  • отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або інших фізичних осіб;
  • здавати в оренду за погодженням із засновником приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для проведення освітньої діяльності згідно із законодавством;
  • самостійно визначати потребу в матеріальних ресурсах і продуктах харчування дітей, отримувати їх на договірних засадах.

10.5. Заклад освіти має право самостійно проводити заготівлю і переробку продуктів харчування за готівковими та безготівковими розрахунками в порядку, передбаченому чинним законодавством.

10.6. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

10.7.Статистична звітність (форма 85-К) про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства.

10.8.Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються заклади дошкільної освіти.

ХІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

11.1.Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління або піклувальної ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.

11.2.Контроль за дотриманням закладом освіти державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється Управлінням освіти.

11.3.Зміст, форма та періодичність контролю, не пов'язаного з освітнім процесом, встановлюється засновником та уповноваженим ним органом. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної освіти.

11.4.Контроль за виконанням діяльності закладу освіти по призначенню і зберіганню майна, закріпленого за установою на правах оперативного управління, та використанням бюджетних коштів здійснює контрольно-ревізійна служба, фінансові органи згідно з чинним законодавством України.

ХІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

12.1. Припинення діяльності закладу освіти здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення ) або ліквідації.

В разі припинення юридичної особи ( в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу, перетворення ) всі активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

12.2. Рішення про ліквідацію або реорганізацію закладу дошкільної освіти (створення, злиття, приєднання, перетворення) приймається його засновником , згідно діючого законодавства.

12.3. Реорганізація або ліквідація закладу освіти допускається лише за рішенням сесії міської ради.

12.4. Засновник закладу освіти не має прав безпідставно ліквідувати його, зменшувати площу території, кількість груп тощо.

12.5. Ліквідація закладу освіти проводиться за рішенням засновника ліквідаційною комісією, призначеною засновником або за рішенням суду.

12.6. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику або органу, який її призначив на затвердження.

12.7. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

© 2024 Вищебулатецький ЗДО "Вербиченька"
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати